jUst cliCk!

Tuesday, June 22, 2010

cita2 zaman sekolah dulu.....

Okeh! Kali ini saya ingin menceritakan tentang cita2 saya waktu saya kecik2 dulu…macam mana pulak boleh keluar cerita pasal cita2 ni yerk??? Hahaha emm actually malam tadi saya tengok tv cerita nujum pak belalang, siaran tv lain tak dapat, so tengok jela cerita tu...lagipon best jugak even cerita ni dah banyak kali saya tengok, dan tiap kali tengok saya tetap akan ketawa sebab jalan ceritanya dan aksinya memang kelakar... hehe
yela daripada seorang yang sangat malas bekerja tiba2 boleh pulak jadi pak nujum kan, nujum temberang pulak tu…ish3…tapi cerita ini ada jugak pengajaran dia walaupon cerita komedi…emm masa tengah tengok tv tu la tetiba je teringat kembali zaman sekolah dulu...terutama zaman sekolah rendah dulu...seronok...saya ni sebenarnya agak pemalu sikit orangnya...tapi zaman tu saya tidakla pemalu sangat nak dibandingkan dengan sekarang ni...huhuhu emm time zaman sekolah rendah dulu kan kita ada kena isi satu kad kalau tak silap saya kad 001 dimana ada ruangan cita2 disitu “ Apa saya hendak jadi bila saya besar” hahaha ruangan ini la...ada lagi saya simpan kad ni…

masa kecik2 dulu saya ni boleh dikatakan banyak juga cita2...besela budak2 kan, tengok tu best nak jadi camtu, tengok yang ni best nak jadi camni...memang tak tetapla...hehe tapi biasanya cita2 yang saya akan cakap kat cikgu untuk ditulis kat ruangan tu adalah jururawat, guru dan polis... saya nak jadi jururawat ni sebab time kecik2 saya suka tengok baju jururawat tu, putih bersih dan cantik je, pastu ade scarf kt atas kepala diorang tu cantik, tu yang nak jadi jururawat, lagi satu boleh ubat orang...heheheh guru pulak sebab majority kawan2 semua cakap nak jadi guru, so saya pon cakapla guru jugak....hahaha tak patutkan saya ni,ada ke ikut kawan....huhuhu tapi memang tiap2 tahun guru tu tak ter’miss’ pon dari senarai tu…hehe Jadi polis pulak nak tau sebab apa? Sebab dulu saya suka tengok cerita pasal polis2 ni kat tv terutama drama “Gerak Khas” dan “Roda2 Kuala Lumpur”… memang akan tengok setiap episod…time tu saya memang suka nak jadi polis sebab boleh tangkap orang jahat dan polis pandai berlawan dengan penjahat…hahahah bila ingat2 balik memang kelakar…sebenarnye ada lagi cita2 yang saya cakap kt cikgu, iaitu pelakon,kerani, wartawan dan akauntan. Saya ni dulu memang suka tengok tv, favorite la katakan huhuhu… memang ada je depan tv tu muka saya sebab saya suka tengok cerita tak kisahla drama, kartun or dokumentari sekalipon, even time tu just tengok je, dan kadang2 tak faham pon cerita tu pasal apa…huhu Tapi paling tak suka time berita disiarkan,mesti tutup tv…hahaha oleh kerana selalu sangat tengok tv dan suka tengok pelakon2 dalam tu, tetiba je saya nak jadi pelakon….hahaha entah macam mana boleh terpikir nak jadi pelakon time tu tak tahula saya…heheh emm cerita pasal nak jadi kerani, akauntan dan wartawan tu saya tak ingat dah kenapa saya nak cita2 tu…huhuhu naik sekolah menengah seriously saya memang tak penah terpikir nak jadi apa bila keje nanti, memang takde cita2 time tu, terukkan saya, takde matlamat…huhuhu tapi sekarang cita2 yang hampir2 la adalah akauntan…macam tak percaya je saya boleh belajar akaun dari sekolah sampaila masuk u…huhu sebenarnya dulu saya tak suka pon subjek akaun ni,tak suka sangat sebab masa belajar subjek KH form3 dulu ada belajar sikit pasal untung bersih, belanja hasil tu semua tak faham…yela nak faham macam mana kan, tiap kali cikgu ngajar je ngantok, tak penah segar mata ni…hehe tapi bila dah masuk form4 dan amik kelas akaun tiba2 jatuh cinta dengan subjek ni…huhu sampaila sekarang ni Alhamdulillah saya dapat bawa subjek ni even tak la sepandai teman2 seperjuangan yang lain…huhu so ini sajalah cerita saya tentang cita2 saya zaman kanak2 dulu…

No comments:

Post a Comment