jUst cliCk!

Saturday, June 26, 2010

apr0n..... ^_^

~ Kali ini saya nak berkongsi cerita mengenai aktiviti saya 3, 4 hari ni setelah kebosanan takde buat pape… huhuhu…

~ okeh! Emm saya, adik saya mira dengan mak saya mengisi masa kitorang dengan membuat apron…alaa apron yang bese guna masa nak masak, basuh pinggan or bila2 diperlukan tu, mesti tahu kan…hehehe sebenarnya macam ni mulanya, baru2 ni mak saya pergi antar adik saya kt rumah abang di klang…masa pergi rumah abang la mak jumpa dengan makcik saya (sebelah mak) dan makcik saya ni tukang jahit dulu, so kat rumah dia banyakla kain2 perca yang dah tak digunakan. Then, dia bagila kat mak saya sebab dia sayang nak buang lebihan kain2 tu…so, ber plastik2 la mak saya bawa balik kain2 tu…banyak sangat2 dan cantik2 lagi… tak tahu nak buat apa dengan kain2 tu, masih cantik lagi dan memang rugi kalau dibuang…dan tetiba muncul la idea nak buat apron…huhu

~ Oleh kerana hampir dua minggu tv kat rumah saya tak dapat pape siaran, so kitorang masing2 bosanla… yela nak tengok tv pon tak dapat dah,dengar radio pon dah penat...huhu Oh ye, kitorang tak beli pon astro,guna siaran yang biasa je… So, pagi esoknya lepas bangun dan kemas2 rumah mak saya pon keluarkan la kain2 tu dan…bermula la episode menjahit apron…daripada satu jadi dua, tiga dan makin tambah…gilir2 jahit guna mesin….mak, saya dan mira…hehehe, best…. Emm banyak apron kitorang jahit…sonok je dapat menjahit dan dapat lihat hasilnya…even cantum2 je, still Nampak ok and cute…huhuhu selain apron saya ada jugak buat tempat isi barang2 kecil…tapi baru siap satu je…huhu mak saya pulak buat alas periuk, saya pon nak buat jugak nanti..heheh


~ emm apa lagi yang boleh dibuat agaknya dengan perca2 kain tu ye??? huhuhu

No comments:

Post a Comment